FANDOM

Eşsiz Rol, her oyunda en fazla bir tane olmasına izin verilen rollere denir. Bu rollerin çoğu aynı oyunda birden fazla olamaz. Baba ve Mafyöz, devralınabilen roller olduğu için bir oyunda birden fazla olabilir, ama bu rollerden sadece birer tane hayatta olabilir. Şuan oyunda 17 adet eşsiz rol bulunmakta. Çoğu eşsiz rol, birden fazla olduklarında oynanışta sıkıntı çıkaracak kabiliyetlere sahiptir. Misalen bir Gardiyan'ın başka bir Gardiyan'ı hapsetmesi çok mantıksız sonuçlara verecektir. Bazı eşsiz roller de çok güçlü kabiliyetlere sahip olduklarından birden fazla olduklarında oyunun dengesini bozacaktır. Veteran ve Kurt Adam buna örnek verilebilir. Bazı eşsiz roller de mantık çerçevesinde kısıtlanmışlardır, bir kasabada iki Başkan, bir mafyada iki Baba olmaz. Unutkan, eşsiz mafya, coven ve tarafsız rolleri hatırlayabilir, fakat eşsiz kasaba rollerini hatırlayamazlar. Bunun sebebi eğer bir Unutkan, eşsiz kasaba rolünü hatırlarsa Retributionist bir eşsiz rol kaldırdığı zaman "eşsiz rol" mekaniğinin anlamını yitirecek olmasıdır. Ayrıca Retributionist de eşsiz roldür. Eşsiz roller çoğunlukla katil ve destektir.

Eğer bir oyunda iki eşsiz rol görüyorsanız, bunlardan biri ya unutkandır ya da sahtekardır

Eşsiz Rol Listesi

Kasaba

Rol Adı Rol Birliği/Kategorisi Rol Açıklaması
Başkan Kasaba Destek Başkan olduğunu ilan ederek 3 oy hakkı kazan.
Gardiyan Kasaba Katil Her gün, geceyken hapsetmek için birisini seç.
Gazi Kasaba Katil Geceyken tetikte olup olmayacağına karar ver ve tetikteyken seni ziyaret eden herkesi öldür.
Mükafatlandırıcı Kasaba Destek Ölü bir Kasaba üyesini dirilt.

Mafya

Baba Mafya Katil Her gece birisini öldür.
Mafyöz Mafya Katil Babanın emirlerini uygula.

Tarafsız

Kurt Adam Tarafsız Katil Her Dolunayda kudur.